08/05/2011

Nõmme ema ja minu vanaemad



Mare Mikofi loodud skulptuur Nõmme ema seisab
Nõmme keskuses 1998. aastast.



Kahju, et teistel Tallinna linnaosadel ei ole sellist sümboolset kuju.



Miks mitte Pirita ema või Kalamaja ema või hoopis Lasnamäe ema?
Kas see on liiga julge mõte? Huvitav, kuidas näeks välja Pelgulinna ema?



Minu mõlemad vanaemad Hilda ja Liidi elasid Nõmmel.
Kasvasin üles kõndides Nõmme tänavatel
ühe vanaema juures teise juurde.




Olen oma vanaemadele lõpmatult tänulik, sest alles
nüüd mõistan, kui palju nad minu lapsepõlve mõjutasid.
Kummalisel kombel on minu vanaema Liidi natuke sarnane Nõmme emale.
Aga see võib olla ka minu fantaasia.



Minu vanaema Liidia. Elas Nõmmel, armastas laulda ja käsitööd teha.


  

Nõmme ema.



Minu teine vanaema Hilda. Kasvatas lilli suures aias.
Pidas Nõmmel enne teist maailmasõda käsitöötarvete poodi.
Mul siiani on alles imelised ennesõjaaegsed iirisniidid
ja mulineed, mis Hilda käsitöökastist pärit.



Nõmme emal on käes reha ja kõrval kastekann, mis täidab purskaevu rolli.







Words and photos by Maarit Maria Estonian Manorhouses and Villas.

No comments:

Post a Comment