Kunagi lapsepõlves Varbla suvekodusse sõites
tähendas Kasari jõe sild mulle seda,
et hakkame merele lähemale jõudma.
Praegu 2012. aastal autoga üle silla sõita ei saa.
Kasari sild ehitati 1903 - 1904 ning valmimise hetkel oli see
Euroopa pikim betoonsild pikkusega 308 meetrit.
Silla ehitamise ettepaneku olevat teinud Eestimaa rüütelkond,
sest varem ületati Tallinn - Virtsu postimaanteele
ette jäänud Kasari jõge parvega ning
see tegevus oli suurvee ajal keeruline.
Silda ehitas Belgia firma F. Hennebique'i Venemaal töötav
filiaal Monicour ja Egger.
Ehitamisel kasutati kodumaist Kunda tsementi.
Kasari sild oli kasutuses 1990. aastani, mil ehitati uus
maanteesild.
Üleval fotodel on teine kaasaegne maanteesild aimatav.
Kasari sild on muinsuskaitse all kui ehitismälestis.
Kaunid vaated avanevad, kui laskuda sillast alla
ning vaadata silda allpoolt.
Oh, milline vaade!
No comments:
Post a Comment